Tatil Güncesi – Bölüm 1: Gidiş

Tatil güncesi başlığı altında Haziran sonunda yapmış olduğumuz tatilden aklıma not aldıklarımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Yazının başlığından da anlayabileceğiniz gibi ilk bölüm ulaşım ile ilgili.

Tatilimizi planlarken, gidişi karayolu ile dönüşü ise havayolu ile yapmaya karar verdik ve bunun üzerine ilk olarak karayolu seyahat firmalarını araştırmaya başladık. Bu araştırma sırasında Kamil Koç ile ilgili deneyimlerimi paylaşmıştım zaten*. İstanbul-Bodrum biletlerimizi BOSS Turizm‘den aldık. 22:15’de Ataşehir terminalinden bizi alacak olan otobüsümüzü beklemek için 15-20 dakika erken terminale gittik. Yolculuğa çıkmadan hemen önce bir şeyler atıştırmak, yol için bir kaç dergi almak isterseniz terminalde tüm bu ihtiyaçlarınızı karşılayabiliyorsunuz. BOSS otobüsleri22:15’de bizi alması gereken otobüsümüz yaklaşık 15 dakika gecikme ile 22:30 civarlarında geldi ve biz de yerlerimizi aldık(En arkada, arka arkaya iki sıra bizimdi). Daha rahat bir yolculuk için koltuk sayısı 59’dan 38’e indirilmiş ve normal koltuklara göre daha geniş koltuklarla değiştirilmiş.

Saatler ilerliyor, radyo, dvd, arasıra yanımıza aldığımız dergiler eşliğinde yolculuğumuz sürüyordu. BOSS Turizm’in Susurluk’daki dinlenme tesislerine birkaç kilometre kala, nereden geldiğini bilmediğimiz bir cisim (büyük ihtimal bir çakıltaşıydı) hemen yan tarafımızdaki çift camın dıştaki bölümünü patlattı. Camlara güvenlik için film çekilmiş olduğundan kırılmasına rağmen dağılmadı. Sağanak yağmur sesine benzeyen bir sesle koca cam bloğu incecik parçalara bölündü. Yeni yeni uykuya dalmaya başladığımızdan ilk anda çevik tepkiler veremedik. Olayın farkına vardığımızda hemen muavine ve şoföre durumu bildirdik. Aracı durdurdular. İçerden ve dışardan hasar kontrolü yapıldı. Şoföre şimdi ne olacağını sorduğumda yapılacak bir şey olmadığını, merak etmememiz gerektiğini söylediler. Muavinden aldığım ukala yanıt BOSS Turizm’in müşteri ilişkilerini özetler nitelikteydi: “Merak etme abi birşey olmaz, isterseniz indirelim sizi Susurluk dinlenme tesislerinde, bir sonraki arabayı bekleyin.” Bir sonraki araba altı saat sonraymış…

Kırılan camın indirilmesini rica ettik, onu da dinlenme tesisinde yapacaklarını söylediler ve tekrar yola çıktık. Olayın olduğu yerden dinlenme tesisine varana kadar camın büyük bölümü yollara serpildi. Her sarsıntıda çıkan seslerden dolayı rahatsız olmanın yanında bir de camın yola serpilerek diğer sürücüler için de tehlike oluşturacağını düşünmeye başlamıştım. Dinlenme tesisine vardığımızda, döndüğümüzde şikayetçi olmak ve neler olduğunu belgelemek için bir kaç fotoğraf çekmeye çalıştık. Şoför ve muavinlerin tepkisinden çekindiğimiz için gizlice fotoğraf çekme çalışmalarımız pek verimli olmadı.

Olay ile ilgili fotoğraflar 1Olay ile ilgili fotoğraflar 2Olay ile ilgili fotoğraflar 3

Yolculuğun geri kalanını bu şekilde tamamladık. Yol sonunda aynı ukala muavinin “bak abi demiştim bir şey olmaz diye” şeklindeki lafı bir anlık sinir katsayımı yükseltse de tatilimize dövüşerek başlamak istemediğimden bagajlarımızı alarak Bodrum otogarına indik. Otele nasıl gideceğimizi bulmak için taksicilere yol tarifi sorfuğumuzda aldığımız cevap da tüm yaşadıklarımızın üzerine tuz biber olacak cinstendi.

Biz: xxx oteli nerede biliyor musunuz?
Taksici: xxx mi, biliyorum evet.
Biz: Tarif edebilir misiniz ya da oradan geçen minibüs var mı?
Taksici: Biz götüreceksek götürürüz yoksa tarif etmeyiz.

Buna da neyse diyip devam ettik. Minibüslerin kalktığı alanda gezinirken bir minibüsün camında otelimizin ismini gördük. Minibüs şoföründen de olumlu cevap alınca atladık minibüse ve yaklaşık 15 dakika sonra otelimize varmıştık. Otele varmanın rehavetiyle, yolculuğa perde çektik ve tatilimize başladık.

BOSS Turizm ile ilgili artı ve eksileri sıralayacak olursak,
– Ataşehir terminali
– Rahat koltukları, tuvaleti, radyo/dvd vb lüksleriyle otobüsü
– Seyahat sırasındaki servisi
artılar hanesine,
– Eğitimsiz personeli,
– Müşteri odaklı olmayan kalite politikası,
– Küçük bir firmaya aitmiş izlenimi veren dinlenme tesisleri,
eksiler hanesine yazabiliriz.

Tatil güncesinin ilk bölümü bitti. İkinci bölüm olan Mekanlar bölümünde Bodrum’dayken gittiğimiz ve bulunmaktan hoşnut kaldığımız, tavsiye edilmesi gereken mekanlar hakkında bir şeyler karalayacağım.

Geri Döndük

Başlığa bakınca sanki geleceğe gitmişiz de geri dönmüşüz intibası yarattı bi an bünyemde. Yok öyle bir şey. Tatil bitti döndük. Çok güzel bir tatil geçirdik. Yazmak istediğim çok şey var ama zamanım yok. Ben bu postta yazmak istediklerimi sıralayayım, bir şeyler karaladıkça, listeden çıkartırım.

Tatil hakkında,
Smallville hakkında,
Smallville.gen.tr hakkında,
Lost hakkında

yazacaklarım var. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Liste sürekli değişecek muhtemelen.